Choď na obsah Choď na menu
 


Motorizovaný Motorák

20. 11. 2009

Nedokázal som sa zmieriť s tým že mám motorák bez pojazdu a preto som sa rozhodol že ho motorizujem.Obvykle stoja fabrikálne pohony do týchto"KUFROV"1500+ a od domácich výrobcov 700+.Na Modelbazare som našiel pojazd zo starej startky za 250,-(bezkonkurenčné ako vždy)a tak som sa rozhodol pre kúpu.Na stránkach vova som videl ako využil tento pojazd a zaujalo ma to(nielen z cenového hladiska).Kombinácia farieb je klasická,vrch biely ,spodok červený.Inšpiráciou bol...proste ďábel


 

Obrázok

Prv som to nastriekal základovkou revell...Ešte miniem poslednú flašku a kúpim si obyčajnú antikoróznu základovku pretože Revell,malá základovka stojí 240...no proste za to kúpite skoro 3 velké antikorky a aj tak je to v poriadku.Krémová bola druhá v poradí.Paradox je že krémová ma vyšla 80...a váži ako krabica mliekatú asi neminiem.

Obrázok

Vyskúšal som si aj tú červenú...len tak...aby som vedel aký je odtieň a som celkom spokojnýUrčite je lepšia ako tá skoro-oranžová čo som predtým použil.

Obrázok

 

 

 Po uschnutí krémovej som vagón opáskoval a spodok nastriekal červenou.(tu je ešte len krémový)

Obrázok

O závažiach som vravel v článku"www.tttrains.estranky.sk/clanky/s-cim-si-to-robim/zvazte-si-ho_".Tu som vagón osadil 6 maticami s hmotnosťou 4.5g na kus.Spolu to je 27g na 100mm takže v rámci normy.Prilepené sú sekundovým a natreté barsjako čiernou.

Obrázok

 Celé telo som prekryl páskou ako bolo potrebné a nastriekal(strecha šedá,spodok malinový)

Obrázok

Musel som to pokryť až 3vrstvami farby no a preto je to také zaliate.Pojazd použijem zo spomínanej štartky.

Obrázok

 

 4.12.2009...Konečne mi prišla poštou štartka na ktorú som tak dlho čakal.

Obrázok

Zozvor kolies v štartke je užší ako v skutočnom modeli.Kolesá sú asi 2krát väčšie.Tak isto masky sú príliš jednoduché,pohon bez zotrvačníka...

Obrázok

Rozdiel kolies ktoré boli použité a ktoré použijem ja.

Obrázok

Keďže by som so s tým vela nepojazdil kúpil som si ešte jedného prastarého"oldíka"

Obrázok

Čas na mašinky sa konečne našiel a ja som dokončil pojazd do M152 alebo to volajte ako chcete.Kolesá boli jeden z dôvodov prečo som to odkladal,nakoniec som ich však konečne kúpil 4ks (priemer 8mm ale 8.3 je lepší).Rozhodol som sa použiť pôvodné osky zo starých koliesok pretože je lepšie zbrúsiť osky než zväčšovať otvor na kolieskach(pri zväčšovaní otvoru "zošmatlavejú"proste dostanú osmičku).Ako prvé som teda stiahol kolieska z osy u štartky a potom u kupované.

Obrázok

Začal som brúsiť osky pilníkom...najprv ručne ale šlo to z tuha tak som to narval do zveráku

Obrázok

Po brúsení som natiahol tolieska na osky ,ak ešte troška chýbalo prebrúsil som to troška.Podstatné je aby sa kolieska vošli medzi kolaje.Odporúčam použiť len kolieska s plastovou vložkou(izolované).Plast sa lepšie prispôsobí nerovnostiam po brúsení.Dvojkolia sú napokon šmatlavé ale len minimálne(0.2-0.3mm)

Obrázok

Pokračovalo nasadenie kolies do pôvodného pojazdu...bez problému

Obrázok

Pojazd som znovu rozobral a popri pôvodnom plastovom podvozku LPH som primeriaval kolko je treba zbrúsiť z čela tak aby kolesá sedeli v originálnej vzdialenosti.

Obrázok

Časť s motorom a jedným dvojkolím som nechal celistvú.oddelil som len druhé dvojkolie s kusom nápravy.

Obrázok

Podstatným nedostatkom bola dĺžka pôvodného kardanu z motora,ktorý by nedočiahol na druhú stranu.Riešením bol kus uchošťuchátka navlečený na os motora(dobre sedí)a odrezanie správnej vzdialenosti(odrezal som si väčší kus a postupne ho skracoval kým som nebol v použitelnej vzdialenosti).Kardan po úprave nieje velmi dlhý(2-3cm)takže nehrozí prehýbanie.Jeden koniec som natiahol na os motora a druhú na pôvodný kardan s ozubením.Obe časti podvozku som zlepil pôvodným kusom LPH podvozku ktorý som skrátil+sekundové lepidlo..LPH-čkový som musel v strede vybrúsiť aby nezavadzal trčiaci motor.

Obrázok

Aby som mohol napájať motor z oboch dvojkolí potreboval som prepojiť časti podvozku s motorom,prebrúsil som teda kúsok krytu motora tak aby som tadial mohol viesť kábliky.

Obrázok

 

 kontakty som jednoducho zaletoval a prepojil.

Obrázok

Tak finito.Dôležité je že to jazdí ale ten hluk je naozaj velký zrejme to pretriem vazelínou alebo tak...aspoň ušetríte za zvuk

Obrázok

Pojazd zasadený do masky.

Obrázok

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.